Šią savaitę Estravel vadovė Žydrė Gavelienė pranešime spaudai pristatė 2025 m. vasaros kelionių sezono rezultatus ir apžvelgė kelionių bei verslo renginių prognozes rudeniui-žiemai. Dalinamės su Jumis įdomiomis įžvalgomis bei statistika šiame blogo įraše. Tikime, kad perskaitę sužinosite kažką naujo ir turėsite aiškesnę viziją kur keliauti artimoje ateityje bei į ką atkreipti dėmesį planuojant verslo/tarnybines keliones ar renginius.
Žvelgiant bendrai, anot Žydrės Gavelienės 2025 m. vasara buvo intensyvi, kupina naujų keliavimo būdų, iššūkių ir pokyčių, kuriuos lėmė tiek geopolitinė situacija, tiek augantis vartotojų sąmoningumas. Kelionės šiemet brango vidutiniškai 9 %, o savaitės trukmės atostogos per kelionių organizatorių kainavo apie 1150 €/asm. Daugiausia buvo keliaujama į Turkiją, Graikijos salas, Juodkalniją, Bulgariją ir Egiptą.
Vasaros keliautojai – aktyvesni, sąmoningesni ir lankstesni
Vietoj vienų ilgų atostogų žmonės dažniau rinkosi dvi trumpesnes keliones. Didėjo ir solo kelionių skaičius – žmonės noriau leidosi į pažintines ar aktyvaus poilsio išvykas vieni. Vis dažniau atostogos buvo derinamos su mini šventėmis, kultūros patyrimais, o tvarumas tampa neatsiejama kelionės dalimi.
- Populiariausios kryptys tarp Estravel klientų šiemet buvo: JAV, Italija, Japonija, Turkija ir Ispanija. Iš naujų krypčių išsiskyrė Namibija, Aliaska, Peru, Kosta Rika ir Ekvadoras, o aktyvaus poilsio mėgėjai atrado žygius Madeiroje ir Azoruose.
- Išsiskyrė ir kelionės kruizinės kelionės: TOP pasirinkimai buvo plaukimai po Graikijos salas, Norvegijos fiordus, Japoniją ir Karibus, o upinių kruizų žemėlapyje dominavo Bordo ir Provanso regionai, Duero ir Dunojus.
Verslo kelionių potencialas ir naujos formos
Kaip ir kasmet, vasarą komandiruočių kiekis buvo mažesnis, tačiau stebėtas ryškus augimas motyvacinių kelionių bei „darbostogų“ (angl. workation) segmente. „Kultūrinės ir gastronominės kelionės darosi vis populiaresnės. Aktyvios kelionės įtraukia vis daugiau darbuotojų, o įmonės noriai investuoja į patirtis,“ – pastebi Ž. Gavelienė.
- Darbostogų tendencija stiprėja – darbuotojams suteikiama galimybė keisti aplinką, dirbti nuotoliu iš kitos šalies, o tuo pačiu skirti laiko poilsiui. Anot ekspertės, tie verslai, kurie darbostogų ar motyvacinių kelionių neplanavo iš anksto, susidūrė su ribota pasiūla ir aukštesnėmis kainomis.
- Korporatyviniai renginiai vasarą persikėlė į platesnį geografijos žemėlapį – renginiai organizuoti tiek Lietuvoje, tiek kaimyninėse šalyse. Dėl riboto vietų pasirinkimo Lietuvoje įmonės pradėjo renginių sezoną anksčiau arba jį išplėtė. Renginių programose vis dažniau atsiranda atsakingo verslo temos, o technologiškai išmanūs sprendimai tampa norma, o ne išimtimi.
- Keičiasi ir kelionių planavimo dinamika. Augant geopolitinei įtampai, verslai tampa atsargesni, o tai lemia didesnį susidomėjimą reguliariaisiais skrydžiais – jie užtikrina daugiau lankstumo bei rizikos valdymo galimybių. Korporatyvinių kelionių valdymo sprendimai taip pat tampa vis populiaresni – įmonės ieško partnerių, galinčių užtikrinti sklandų planavimą, sprendimų greitį bei operatyvų reagavimą į pokyčius.
Rudens–žiemos sezono prognozės: kur keliausime?
- Nuo spalio iki 2026 m. kovo siūloma naujų skrydžių kryptys – pavyzdžiui, su „Wizz Air“ iš Vilniaus bus galima pasiekti Nicos, Talino, Tiranos, Krokuvos miestus, o iš Palangos – Nicą.
- Nauji pasiūlymai iš užsakomųjų skrydžių organizatorių: Vilnius–Zanzibaras ir Vilnius–Vietnamas. Nuo gruodžio „FlyDubai“ siūlys skrydžius iš Vilniaus į Dubajų, o „airBaltic“ žada jungiamąjį maršrutą Kaunas–Ryga.
- Ne visi maršrutai tęsiami: atsisakyta kai kurių tiesioginių skrydžių į Graikijos salas, Ispanijos ir Kroatijos kurortus. Skrydžių dažnis taip pat optimizuojamas: „Lufthansa“ mažina skrydžių tarp Vilniaus ir Frankfurto skaičių nuo 18 iki 14 per savaitę, panašiai elgiasi ir „Swiss“ bei „Austrian Airlines“.
Apibendrinant, 2025 m. vasara buvo intensyvi ir rekordinė tiek keliautojų skaičiumi, tiek pokyčių gausa. Atostogų paklausa viršijo pasiūlą, o rudens–žiemos sezonas žada dar daugiau galimybių ir krypčių. Planuoti verta iš anksto – tiek dėl kainos jautrumo, tiek dėl ribotos pasiūlos. Verslo klientams kelionės išlieka ne tik būtinybe, bet ir investicija į komandą, partnerystes bei motyvaciją.