Blogas

Estravel kelionių ekspertų patarimai, naudinga informacija bei aktualios naujienos kiekvienam keliautojui.

Kada už vėluojantį skrydį priklauso kompensacija?

Žiemą dėl prastų oro sąlygų įprastai vėluoja daugiau skrydžių nei įprasta. Ar tokiu atveju Jums priklauso kompensacija už skrydžio vėlavimą? Deja, gamtos oro sąlygos priklauso Force Majore (nenugalimų jėgų) kategorijai ir už tai kompensacijos keliautojams nepriklauso. Tačiau pagal Europos Reglamentą (261/2004) – yra visas sąrašas atvejų, kuomet keliautojai kompensaciją gali gauti. Šiame bloge būtent šiuos atvejus ir pateiksime. 

Kas yra Europos Reglamentas? 

261/2004 ES reglamentas – yra vienas išsamiausių teisės aktų dėl keleivių teisių. Šiuo dokumentu saugomi keleiviai jų kelionės metu oro transportu. Pagal jį aviakompanijos yra finansiškai atsakingos prieš keleivį, kai kelionė/skrydis sutriko dėl kitų priežasčių, o aviakompanijos kaltės. Šiame ES reglamente nurodyti atvejai, kada galite gauti kompensaciją ir galimos maksimalios kompensacijų sumos. Pagrindinės priežastys, dėl kurių aviakompanijos turi išmokėti keleiviams kompensacijas:

  1. kai skrydis vėluoja daugiau kaip 3 valandas;
  2. kai skrydis atšaukiamas likus mažiau kaip 14 dienų iki skrydžio;
  3. Kai atsisakoma keleivius vežti.

Galimos kompensacijų sumos šiais atvejais 

Skrydžių atstumai Galima maksimali kompensacijos suma
Iki 1500 km 250 €
Visi skrydžiai ES virš 1500 km 400 €
Nuo 1500 km iki 3500 km
Nuo 3500 600 €

Atkreipiame dėmesį, kad jei norite gauti kompensaciją už skrydžių pokyčius, pirmiausia Jums reikia kreiptis į:

Jeigu lėktuvų bilietus pirkote per Estravel – padėsime Jums pretenziją suformuoti. 

Kada galite gauti kompensaciją už skrydžio vėlavimą?

  • į paskirties vietą atskridote daugiau kaip 3 valandomis vėliau (laikas skaičiuojamas nuo lėktuvo durų atidarymo nusileidus)
  • Skrydis prasidėjo ES (bet kurios oro linijų bendrovės) arba nusileido ES (su sąlyga, kad oro linijų bendrovės būstinė yra ES).
  • laiku užsiregistravote skrydžiui
  • tai įvyko per pastaruosius 3 metus (galiojimo terminas nuo skrydžio vykdymo datos)
  • skrydis vėlavo ne dėl ypatingų aplinkybių ( Pvz, jei blogos oro sąlygos ar streikavo oro uosto darbuotojai, tai kompensacija nepriklauso)

Kada galite gauti kompensaciją už atšauktą skrydį?

  • Skrydis prasidėjo ES (bet kurios oro linijų bendrovės) arba nusileido ES (su sąlyga, kad oro linijų bendrovės būstinė yra ES).
  • Aviakompanija jums pranešė apie skrydžio atšaukimą likus mažiau nei 14 dienų iki skrydžio pradžios.
  • Jei skridote pakaitiniu skrydžiu, naujojo atvykimo laikas gerokai skyrėsi nuo pradinio skrydžio laiko (žiūrėti skrydžio vėlavimo kompensaciją).
  • skrydis buvo atšauktas per pastaruosius 3 metus.
  • Turėjote patvirtintą skrydžio rezervaciją – tai rodo užsakymo patvirtinimas, kuriame nurodyta tokia informacija kaip skrydžio numeris ir keleivių vardai ir pavardės.
  • Skrydžio atšaukimo priežastis priklausė nuo oro linijų bendrovės (pvz., veiklos aplinkybės, technikos sutrikimai arba oro linijų darbuotojų streikai).

Kada galite gauti kompensaciją kai į skrydį nepriima dėl per daug parduotų vietų (overbook)?

  • Skrydis prasidėjo ES (bet kurios oro linijų bendrovės) arba nusileido ES (su sąlyga, kad oro linijų bendrovės būstinė yra ES).
  • Neatsisakėte savo vietos savanoriškai mainais į kuponus ar kitas lengvatas.
  • Jus neatsisakyta įlaipinti į lėktuvą dėl nuo jūsų priklausančių priežasčių (pavyzdžiui, per vėlai atėjote prie išvykimo vartų arba neturėjote tinkamų dokumentų).
  • Su šiomis problemomis susidūrėte skrydžio, vykdyto ne seniau kaip prieš trejus metus, metu.
  • Aviakompanija jums dar nesumokėjo kompensacijos.

Kada aviakompanija neprivalo mokėti kompensacijos? 

Keleiviui kompensacija nepriklauso tokiu atveju, jeigu skrydis buvo atšauktas dėl ypatingų aplinkybių, kurių nebūtų buvę galima išvengti net ir imantis visų pagrįstų priemonių (pvz. Įrašo pradžioje minėtų oro sąlygų), ir, jei aviakompanija gali tai įrodyti. Taip pat keleivis netenka teisės į kompensaciją, jeigu apie atšaukimą buvo pranešta mažiausiai prieš 1-2 sav.  (priklausomai nuo aviakompanijos ir tikslaus skrydžio laiko). 

Atsisakius vežti, atšaukto skrydžio atveju (arba ilgam atidėto skrydžio atveju. t. y. kai skrydis atidedamas ilgiau nei 3 val.) keleiviai turi teisę atgauti už bilietą sumokėtus pinigus arba vykti kitu maršrutu (kompensacija už skrydžių trikdžius teikiama papildomai): 

  • per septynias dienas atgauti visą už bilietą sumokėtą sumą, už neįvykusios kelionės dalį arba dalis sumokėtą sumą ir už jau įvykusią kelionės dalį ar dalis sumokėtą sumą, jei pagal keleivio numatytą kelionės planą skrydis nebeteko prasmės;
  • tam tikrais atvejais kaip galima greičiau skrydį į pirmąją išvykimo vietą;
  • kaip galima greitesnį nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis;
  • nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis kitu keleiviui patogiu laiku, jeigu yra vietų.

Visuomet tikimės, kad visos mūsų klientų kelionės įvyks be skrydžių pokyčių ir taip, kaip suplanuota – tačiau kartais ne viskas priklauso tik nuo mūsų. Tačiau džiaugiamės, kad visuomet atrandame galimybių kaip sumažinti patirtus keliautojo finansinius nuostolius jei įvyksta tokie neplanuoti kelionės pokyčiai. Skrydžių kompensacijos – vienas iš tų būdų. Tiesiog reikia nebijoti juo pasinaudoti.

Jums taip pat gali būti įdomu: