Blogas

Estravel kelionių ekspertų patarimai, naudinga informacija bei aktualios naujienos kiekvienam keliautojui.

Skrydžių trikdžiai: kaip elgtis ir ką žinoti keleiviams?

Pastaruoju metu keliautojai vis dažniau susiduria su iššūkiais dėl oro erdvės apribojimų ir atšaukiamų skrydžių. Tokiomis aplinkybėmis keleiviai patiria ne tik nepatogumus, bet ir finansinius nuostolius. 

Apie tai, kaip elgtis nenumatytais atvejais pasakoja Estravel kelionių centro vadovė Žydrė Gavelienė.

Kelionių realybė keičiasi, bet keliauti būtina 

Pasak Žydrės, šiuolaikinė kelionių realybė reikalauja daugiau lankstumo ir pasiruošimo: „Turizmas yra labai jautrus – bet koks pasikeitimas keliautojams kelia nerimą. Tokių situacijų, kaip pastarasis savaitgalis, kai buvo paveikta daugiau nei 5000 keleivių ir 30 skrydžių, tik daugės. Tačiau kelionių atsisakyti nereikia – reikia prisitaikyti.“ 

Ji pabrėžia, kad keliautojai, pasitikintys profesionalais – kelionių organizatoriais ar agentūromis – yra gerokai labiau apsaugoti: „Mes turime prievolę pasirūpinti savo keleiviais: padėti nuvykti į alternatyvų oro uostą, pargabenti į numatytą atvykimo vietą, spręsti klausimus, jei kelionė sutrumpėja ar keičiasi.“ 

Kaip elgtis nenumatytais atvejais ir kodėl verta pasitikėti kelionių organizatoriais?

Žydrė Gavelienė primena, kad svarbiausia yra išlikti ramiais ir nepanikuoti: „Jei skrydis atšaukiamas ar vėluoja, pirmiausia kreipkitės į savo kelionių agentūrą arba organizatorių. Jie turi patirties, kaip operatyviai spręsti situacijas, surasti alternatyvias transporto priemones ir padėti pasiekti galutinį tikslą.“

Be to, Žydrė pataria visada turėti po ranka būtinus kelionės ir asmens dokumentus, kontaktinius numerius, taip pat papildomą draudimą, kuris padės sumažinti finansinius nuostolius. Svarbu planuoti kelionę su atsarga ir būti pasiruošus netikėtumams, nes būtent lankstumas ir pasitikėjimas kelionių profesionalais leidžia keliauti lengviau net ir sudėtingomis sąlygomis.

Jei skrydžio trikdžiai kyla dėl oro linijų kaltės

Kai skrydžiai vėluoja ar atšaukiami dėl oro linijų kaltės (pvz., techninių gedimų, įgulos problemų ar kitų priežasčių, kurias aviakompanija galėjo kontroliuoti), keleiviai turi teisę kreiptis dėl kompensacijos, kurios priklauso nuo skrydžio atstumo: nuo 250 iki 600 . Taip pat keleiviams privaloma pasiūlyti alternatyvų skrydį kuo greičiau ar tuo metu, kuris jiems patogesnis, arba grąžinti bilieto kainą. Jei laukimas trunka ilgiau, oro linijos turi pasirūpinti maistu, gėrimais, nakvyne ir transportu iki viešbučio.

Jei trikdžiai kyla ne dėl oro linijų kaltės (pvz., oro erdvės uždarymo atveju)

Jei skrydžiai sutrinka dėl priežasčių, kurių oro linijos negali kontroliuoti, pavyzdžiui, dėl oro erdvės uždarymo, saugumo priemonių, dronų ar meteorologinių balionų, keleiviai kompensacijų pagal ES reglamentą tikėtis negali. Visgi, oro linijos privalo pasirūpinti keleivių poreikiais: suteikti maistą, gėrimus, galimybę paskambinti ir transportą iki galutinės kelionės vietos. Jei keleiviai patys apmokėjo kelionę iš kito oro uosto dėl pakeistų maršrutų, jie gali prašyti išlaidų kompensacijos, pateikdami čekius.

5 patarimai keliaujantiems šiandien

  1. Keliones įsigykite per licencijuotas agentūras. Tai užtikrina ne tik teisinę apsaugą, bet ir tai, kad nenumatytais atvejais gausite visą reikiamą pagalbą: pervežimą, maršruto keitimą ar kompensacijas. Be to, pirkdami lėktuvų bilietus per Estravel, garantuojame 24/7 pagalbą visos Jūsų kelionės metu.
  2. Turėkite papildomą draudimą. Rinkitės draudimą, kuris apima skrydžių atšaukimą, vėlavimą ar neįvykusias keliones. Taip išvengsite finansinių nuostolių. 
  3. Planuokite turėti daugiau laiko. Į oro uostą atvykite anksčiau nei įprastai. Esant trikdžiams, gali tekti vykti į kitą miestą – pvz., iš Vilniaus į Kauną ar Rygą. 
  4. Rinkitės patikimus tiekėjus. Perkate lėktuvų bilietus ar viešbučius? Rinkitės įmones, registruotas Lietuvoje ar turinčias ES licencijas. Taip išvengsite problemų su pinigų grąžinimu ar pagalbos paslaugomis. 
  5. Rinkite įrodymus. Išsaugokite kvitus, bilietus, komunikaciją su oro linijomis. Jie gali būti būtini, norint atgauti pinigus ar kompensaciją už papildomas išlaidas.

Daugiau Estravel kelionių centro vadovės Žydrė Gavelienės komentarų apie kelionių pokyčius klausykite čia.

Nepaisant to, kad gyvename naujoje realybėje, negalime sustoti keliauti – tai suteikia naujų įspūdžių, poilsio ir atradimų. Pasirinkdami Estravel, galite būti tikri, kad jūsų kelionė bus suplanuota atsakingai ir profesionaliai. Mes ne tik padėsime išsirinkti geriausius maršrutus ir pasiūlymus, bet pasirūpinsime jūsų teisėmis, suteikdami patikimą pagalbą netikėtų nesklandumų atvejais.

Jums taip pat gali būti įdomu: