Streikai oro uostuose vyksta visame pasaulyje ir tokios situacijos yra normalios. Visgi, pastaruoju metu streikų skaičius mažėja, tačiau jie vis dar pasitaiko ir ne visada priklauso nuo aviakompanijų valios. Turėti patikimą kelionių konsultantą 24/7 – verta, o ypatingai, streikų metu. Kol kiti keleiviai lauks skrydžių pakeitimų ar informacijos eilėse oro uostuose – tikėtina, kad Estravel kelionių ekspertas Jums tuo pat metu jau turės kelionės alternatyvą, vertingą patarimą ir suteiks visą reikalingą informaciją skambučiu.
Kada aviakompanija nėra atsakinga už streiką?
Svarbu žinoti, kad ne visi streikai priklauso nuo pačių aviakompanijų. Pavyzdžiui, jei streikuoja:
- oro uosto darbuotojai (angl. ground services);
- bagažo tvarkytojai;
- saugumo ar pasienio tarnybos;
tokia situacija laikoma force majeure (nenugalimos jėgos aplinkybėmis). Tokiais atvejais aviakompanijos nėra įpareigotos mokėti kompensacijų keleiviams.
Ką daro atsakingos aviakompanijos? 
Visos aviakompanijos, kurios yra IATA narės (IATA – Tarptautinė oro transporto asociacija) rūpinasi savo keleiviais. Net jei streikas nepriklauso nuo jų, atsakingos aviakompanijos dažniausiai:
- nemokamai perkelia skrydį į artimiausią galimą datą;
- suteikia informaciją ir pagalbą keleiviams.
Estravel taip pat yra IATA organizacijos nariai. Todėl niekuomet savo keliautojų nepaliekame nežinioje. Žinome informaciją apie būsimus streikus – neretai apie streikus yra paskelbiama šiek tiek iš anksto. O tai mums leidžia geriausiai suvaldyti galimas rizikas, iš anksto numatyti planą B, C ir D Jūsų kelionei.
Be to, visiems Estravel keliautojams yra suteikiama 24/7 pagalba – tad galite būti ramūs, kad net ir vykstant streikams – vienaip ar kitaip su mumis pasieksite savo kelionės tikslą.
24/7 pagalbą gaunate ir jei perkate lėktuvų bilietus internetu estravel.lt.
Kaip streikų metu dažniausiai elgiasi pigių skrydžių bendrovės?
Keliaujant su žemų kaštų aviakompanijomis (angl. Low-cost – pvz.: Wizzair, Ryanair ir kt.), situacija gali būti sudėtingesnė. Tokios bendrovės dažnai tiesiog grąžina pinigus už atšauktą skrydį ir nesiūlo alternatyvų arba siūlo pirkti naujus bilietus patiems. Problema ta, kad nauji bilietai, ypatingai paskutinę minutę – gali kainuoti kelis kartus brangiau. Šiuo atveju – reguliarių skrydžių aviakompanijos (pvz.: Turkish Airlines, Lufthansa, SAS, airBaltic ir kt.) – yra daug lankstesnės.
Kaip elgtis jei Jūsų skrydis yra paveiktas, atšauktas dėl streikų?
- Svarbiausia: nepanikuokite ir ramiai reaguokite – aviakompanijų ar personalo streikai nuo Jūsų nepriklauso ir nieko nepakeisite – streikai dažniausiai vyksta dėl atlyginimo
klausimų, kurie priklauso tik nuo pačios organizacijos.
- Žinokite kaip elgtis įvykus streikui – būkite pasiruošę iš anksto, turėkite reikalingus kontaktus su kuo reikėtų susisiekti ir pamąstykite apie planą B. Jei keliaujate su Estravel – Jūsų pirmasis kontaktas visuomet esame mes.
Ką rekomenduojame padaryti sužinojus apie streiką arba atšauktus/perkeltus skrydžius?
Pirmiausia ką turėtumėte padaryti – patikrinti savo skrydžio statusą ir nuolatos jį stebėti. Apie jį sužinoti galite:
a) oro uosto internetiniuose puslapiuose. Pvz.: Frankfurto, Miuncheno, Berlyno, Vilniaus ar kito oro uosto, per/į kurį skrendate;
b) aviakompanijos, su kuria skrendate, internetiniame puslapyje, bendrame skrydžių tvarkarašyje;
c) aviakompanijos, su kuria skrendate mobiliojoje programėlėje, jei tokia yra;
d) susisiekite su savo Estravel kelionių konsultantu, pas kurį pirkote kelionę/lėktuvų bilietus ir kartu aptarkite tolimesnę kelionės eigą.
Ar galima ir kaip galima pasiruošti streikams oro uostuose?
Gera žinia ta, kad dažniausiai apie planuojamus streikus informuojama iš anksto – ypač jei jie nepriklauso nuo aviakompanijos. Ką verta padaryti keleiviui?
- Tikrinkite el. paštą ir aviakompanijos pranešimus dėl galimų trikdžių ir dar kartą pasitikrinkite ar rezervuodami bilietus suvedėte savo tel. nr. ir elektroninį paštą – suvesti tikslūs duomenys padidins tikimybę pačią naujausią informaciją apie skrydžius gauti operatyviai.
- Iš anksto apsvarstyti galimą kelionės alternatyvą jei bilietai jau yra nupirkti arba kitą keliavimo būdą. Galbūt kelionės tikslą galite pasiekti ne tik lėktuvu, bet ir traukiniu?)
- Atvykite į oro uostą anksčiau – jei įprastai rekomenduojama atvykti likus 2 valandoms iki skrydžio, streikų metu atvykite mažiausiai 3-4 valandomis anksčiau.
- Jei streikuoja antžeminis personalas (pvz.: bagažo tvarkytojai) – rekomenduojama keliauti tik su rankiniu bagažu ir registraciją į skrydį atlikti internetu, kad oro uoste praleistumėte kuo mažiau laiko.
Jei keliaujate su Estravel – visuomet Jus informuosime apie numatomą streiką, pasirūpinsime Jūsų kelionės planų pakeitimu, jei Jums priklausys kompensacija – padėsime užpildyti pretenziją. Esame patikimas Jūsų kelionių partneris 24/7.
Svarbu žinoti, kad Lietuvoje ir Baltijos regione streikų nėra. Pasak Lietuvos oro uostų – situacija išlieka nepakitusi. “Situacija Lietuvoje yra nepakitusi, atšaukiamų skrydžių skaičius nedidelis ir nedaro įtakos didesniam keliautojų ratui, o bendra situacija primena laikotarpį prieš pandemiją. Vilniaus oro uoste birželio mėnesį atšauktų skrydžių skaičius buvo apie 1 proc. nuo bendro skrydžių skaičiaus.”
Keliautojų šiemet yra toks bumas, kokio niekas nesitikėjo, tad būkime supratingesni ir lanksčiau žiūrėkime į galimus kelionių pokyčius. Džiugi žinia ta, kad jei keliones lėktuvų bilietus ar keliones užsakote ar užsakėte Estravel – nei panikuoti, nei patiems ieškoti skrydžių alternatyvų – tikrai nereikia, nes viskuo už Jus pasirūpins Estravel komanda. Savo keliaujantiems klientams esame pasiekiami 24/7.
Kodėl visad rekomenduojame užsakinėti lėktuvų bilietus per patikimus kelionių konsultantus?
Estravel kelionių agentūra turi informaciją apie visų aviakompanijų galimus skrydžių variantus, puikiai išmano aviakompanijų taisykles ir standartus. Jeigu nerimaujate dėl skrydžių streikų metu, rekomenduojame skrydžių bilietus užsakyti per Estravel kelionių agentūrą, nes:
- Estravel klientų pagalbos linija – atvira 24/7. Galite būti tikri, kad Jums prireikus visuomet gausite profesionalią pagalbą iškilus nenumatytoms situacijoms.
- Jeigu Jūsų skrydis būtų atšauktas, Estravel kelionių konsultantai padės kuo greičiau gauti skrydžių bilietus į alternatyvų skrydį – taip išvengsite bendrų bilietų keitimo eilių oro uostuose, kur bilietus norės pasikeisti šimtai keleivių – kol sulauksite savo eilės, skrydžių bilietų gali tiesiog nelikti.
- Įvykus skrydžių pokyčiams (pvz.: skrydžio perkėlimui ar atšaukimui), ne visos aviakompanijos gali pasirūpinti patogiu skrydžio laukimu (viešbučiu, maitinimu ar pervežimais). Estravel konsultantai padės pasirūpinti šiomis paslaugomis.
- Jeigu aviakompanija Jūsų skrydžių metu neįgyvendins numatytų įsipareigojimų, Estravel kelionių centro konsultantai nurodys kur galite kreiptis dėl pretenzijos užpildymo žalai atlyginti. Kompensaciją gauna keleivis, o ne įmonė, užsakiusi lėktuvo bilietus.
- Įvykus skrydžių pokyčiams aviakompanijos įprastai pirmenybę teikia lojaliems keliautojams. Jeigu turite aviakompanijos lojalumo programos kortelę, pasirūpinkite, kad jos numeris būtų įvestas į rezervaciją – jei nesate tikri dėl informacijos pateikimo, šią užduotį mielai įgyvendins Estravel kelionių ekspertai.
Reikalingos skubios ir profesionalios pagalbos savo kelionėse visuomet sulauksite iš Estravel kelionių ekspertų – esame pasiruošę Jums padėti visais 110%. Visus Estravel Vilnius kontaktus rasite paspaudę čia.